NAK TENGOK KEKAYAAN NIK AZIZ?

 

Jangan rakyat tertipu dengan kupiah putih Nik Ajis.  Dah 21 tahun NA memerintah tapi malangnya negeri Kelantan masih seperti hari pertama beliau memerintah.  APA DAH JADI?  Kelantan kaya dengan sumber kayu balak.  Penceramah dari parti PAS suka bercerita mengatakan KM Sarawak dah curi semua kayu balak di muka bumi Sarawak dan bawa duit nya keluar.

BERHENTI!!  Jangan senang-senang tuduh, menunding jari dan becerita pasal kekayaan orang lain. 

Sistem pengurusan pemeliharaan hutan, kawalan pembalakan dan sistem tanam semula negeri Sarawak telah diiktirafkan antara yang terbaik bukan saja di Malaysia tapi di DUNIA, dimana tanah yang telah diambil balaknya di tanam semula dengan species pokok yang cepat dewasa.  Dengan cara ini, bumi bertuah ini tidak akan nampak “botak” untuk masa yang lama dan ianya dapat menghasilkan kayu lagi dengan cepat.  Selain dari itu, kawasan-kawasan pembalaka telah ditukar kepada estet kelapa sawit yang akan menjana keuntungan berterusan kepada negeri ini.

TETAPI DI KELANTAN, lain cerita nya.  Kayu balak dah di tebang, kayu dah di jual, tanah dah BOTAK tapi mana pergi duitnya?  Sapa yang untung sebenarnya? 

Rasuah derma kepada Pas yang juga sering disalah gunakan oleh pemimpin tertinggi Pas, Kayu Balak, projek kuari sering menjadi isu penyelewengan di Negeri Kelantan. Nik Aziz adalah orang paling berkuasa di negeri tersebut. Dengar khabar Nik Aziz dan anaknya dok makan rasuah dari projek kayu balak dan projek kuari sampai nak habis kayu balak di Kelantan.

Antaranya, Kelantan membuktikan bahawa negeri itu adalah antara negeri yang paling mempunyai keluasan penebangan kayu balak yang diluluskan berbanding dengan hasil balaknya.

Senang nak tuduh orang lain rasuahlah, ambil duit rakyatlah dan macam-macam lain.  NIK Ajis kata dia dok rumah kampung saja…. Nak tengok rumah sebenar beliau dan hartanya yang lain?

Jom kita sama-sama baca blog ehsan dari rakan kita dibawah.  SEDARlah rakyat Sarawak, jangan tertipu oleh kupiah putih itu.  Bukan semua yang memakai kupiah putih itu suci dan mulia…

http://infoanti-rasuah.blogspot.com/2010/12/nik-aziz-dan-rasuah.html

Advertisements
Posted in BN, Pakatan, PAS, Sarawak Election 2011, Sarawak State Election, Uncategorized | Tagged , , , , , , , , , | 1 Comment

PAKATAN MENANG PILIHANRAYA…

 

Depa ni tak habis-habis kata mereka akan menang Pilihanraya Negeri Sarawak.  Setiap ceramah DAP, PKR & PAS, mereka dengan yakin kata mereka akan menang dan sekaligus menakluki negeri ini.  SNAP pun cakap benda sama.

SALAH….  PAKATAN hanya tahu macam mana nak berMIMPI.  Rakyat Sarawak tidak akan menyerah negeri UNIK ini sesenang hati kepada parti pembangkan, dan ladi-lagi yang berpengkalan dari luar Sarawak.  Orang Sarawak sahaja yang berhak untuk mentadbir negeri ini.

JANGAN termakan tipu helah and janji manis dari kelompok PAKATAN ini.  Sekarang mereka kata orang Sarawak akan jadi Ketua Menteri.  Memang benar TETAPI siapa akan pegang remote control?  Si Nuar Video tu lah akan command dari belakang dan akan pastikan dia akan dapat semua memanafaat dari kekayaan sumber asli kita dibawa keluar.

JANGAN beri peluang langsung kepada mereka ini untuk menakluki negeri Sarawak.

Silap undi, sengsara diri.  Kalau kamu mengundi Pakatan bermakna kamu telah sama-sama bersetuju untuk menjual Sarawak kepada penyangak-penyangak dan penipu bangsa ini.

HANYA Barisan Nasional sahaja yang dapat meneruskan perjuangan rakyat Sarawak.

TOLAK PAKATAN ke dalam sungai Sarawak…

UNDI BARISAN NASIONAL.

Posted in BN, Pakatan, Sarawak Election 2011, Sarawak State Election, SNAP | Tagged , , , , , , | 2 Comments

PAKATAN IS THE BEST… at giving empty promises.

Election after elections and by-elections after by-elections have past, all kind of manifestoes and promises have been published and rallied.  But none have been fulfilled.  Promises of flood mitigation plans for Sibu, lower fuel prices, allowances for the “Warga Emas”, minimum wage for all Malaysians, higher oil royalties for Sarawak, land reformation and a transparent goverment have all come and gone.  If they cant implement in states not controlled by them, why is it not implemented in Pulau Pinang, Selangor and Kelantan?  Promising is one thing but being able to implement the promises is a harder act to follow.

The BN Government has, via the state and Federal administration has distributed the development equally and fairly to all walks of lives, encompassing all the different races and religions in the country.  The pace of development may vary in each states may be due to state priorities, geographical layout and demographic placement of the population. 

Devevelopment will slowly but surely reach the rural and interior areas.  Continued support of BN will ensure these waves of development reaches our friend in the interior.  The opposition are only interested to take control of the state for its rich natural resources.  Sarawak is a gold mine.  So keep it SARAWAKIAN.

Lets show and give our biggest support to make sure BN controls 100% of the DUN come 16th April 2011.

HIDUP BARISAN NASIONAL.

Posted in BN, Pakatan, PAS, Sarawak Election 2011, Sarawak State Election, SNAP, Uncategorized | Tagged , , , , , , , , , | 1 Comment

Sarawak State Election 2011 – Full Candidate’s List.

The complete candidate’s list for the Sarawak’s State Election 2011 as posted by Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia.

http://prusarawak.spr.gov.my/dunsarawak/module/3_PaparCalonAWAM.php

Posted in BN, Pakatan, PAS, Sarawak Election 2011, Sarawak State Election, SNAP | Tagged , , , , , , , , | 7 Comments

Hidup Barisan Nasional

Hidup Barisan Nasional

 

Check out our blog for latest news

www.confuseall.wordpress.com

www.whizzekid.wordpress.com

www.semangatmerah.wordpress.com

Posted in Uncategorized | Tagged , | Leave a comment

URANG NGENAK CAWAT ENDA NEMU NGUNDI… padah Presiden PAS

BALA KABAN URANG BA SARAWAK, ANANG KTAI MUDAH LUPA ngau nama di sebut President PAS maya sida parti pembangkang alah bak pilihanraya mit Batang Ai taun 2010. Tu dipadah iya…….

 “Semua pilihanraya mit sebedau tu keputusan ia nuju ngagai ktai. Semina di Batang Ai aja ktai alah laban sidak ia ndak nemu reti ka ngundi, ngena cawat agi. Aku ukai ka ngenyaik ke cdak ya tapi bak ditok tempat ke lebih manah gamal agi, ngundi PAS.”

 Tuk kumen ari siko urang ke dipadah ahli ulamak ngau urang besai (ketua) ari sebuah parti islam bak Malaysia. Patut ndak kah urang ke “beriman” ngau urang ke besai (ketua) ari parti tau berjako utai baka tuk?

 Kangau bala ktai Dayak “ngena cawat agi” reti ya nunjuk ke iya sigi nadai sensitif ngau peduli ngagai ktai bala-bala pribumi bak negeri Sarawak tuk. Ukai aja iya nyindir ke ktai madah ke bala ktai pribumi bak Sarawak tu bodo ngau enda nemu pikir laban nadai ngundi ke sida pembangkang, utai dijako iya sigi bisi reti ngau sida bala urang ke nyukong Pakatan Pembangkang bak Sarawak terutama skali sida Parti SNAP ngau Parti Keadilan Rakyat ke sigi besai bala kaum dimaksud ke President tuk.

 Ari pikiran baka tuk meh ktai ulih nemu Urang besai (President) tuk nadai layak ka ngulu atau menerajui negeri Sarawak yang sigi mayuh kaum ke berbilang bangsa idup aman walaupun sida ia lain-lain pemikir pasal politik.

 Jaku baka tuk ulih ngemecahbelah ngau ngenimbul ke jaik pikir ari bala-bala rakyat ktai ditu.

 Angka ya ingat ke urang ke “pakai molek” atau ngenak sluar dalam jak ke nemu milih pewakil.Tapi anang enda ingat sitik ari ilak ya dirikpu ke ngenak cawat “pampers” laban enda ulih ngetat ke utai ti kak pansut….

Parti PAS ngau Parti Pembangkang lain harus nulak utai baka tu awak ke keamanan ngau pemanah negeri Sarawak ulih kelal.Semua bala kaum pribumi Sarawak sama-sama nulak pengering ngau penengking kaum ari cidak tuk.ngundi cidak ya tu sama jak baka ngundi ke urang ke ngemelik ke ktai urang-urang bak Sarawak tuk.

UNDI MEH BARISAN NASIONAL.

Posted in BN, Pakatan, PAS, Sarawak Election 2011, SNAP, Uncategorized | Tagged , , , | Leave a comment

WHERE IS YOUR HEART, VIOLET?

Voters of N10 Pending… DO NOT to fall for another term of empty promises, lies, and misleading manifestoes?  They probably want another in office so that they can continue to cause a ruckus in the DUN for the sake of disrupting the proceedings.  What contribution have the 9 Opposition YBs in your areas made since the last election?

DAP’s 2008 General Election Manifesto mentioned about reducing the petrol prices at the pump if the win.  Why aren’t they practising this at the states they are in control of now?  And the promise of the RM6,000 per household…  And the promise of solving Sibu’s flooding problems within 2 years of assuming power… And tons of other promises which are a waste of time to write because they dont the see the light of day anyway…  This is a HEARTLESS act to lie to the people who voted you into the DUN.

Prof. Dr. Sim comes from a well to do family and could have made a whole lot more if he had practiced medicinal expertise in the private.  BUT NO, he wanted to share his knowledge and expertise to serve the Rakyat and not only those privilaged few.  Saving lives is more important to him and not the monetary gains that can be associated with it.  Although it is a lost to the medical fratenity but its a bigger gain to the people of N10 who have a REAL rakyat-at-heart person serving them.

Lets make sure Prof Dr Sim win back this seat from the The Promise Makers of  DAP.

Posted in BN, Pakatan, PAS, Sarawak Election 2011, Sarawak State Election, SNAP, Uncategorized | Tagged , , , , , , , , | Leave a comment